مقالات مقالات .

مقالات

معماری تالار عروسی

در پارک مرکزی نیویورک. معماری تالار ژاپنی حلزونی ،طراحی توسط هیروشی ناکامورا، دارای دوپلکان منحنی شکل به هم تابیده شده در پیرامون هسته مرکزی شیشه ای است که در بام به هم می رسند و دورنمایی از خطوط ساحلی هیروشیما را نمایش گذاشتند. سازه معماری تالار عروسی روبان حلزونی با ارتفاع ۱۵.۴ متری بر روی تپه های پرچمن و سبز واقع و پلکان های به هم تابیده به نحوی طراحی شده که سمبلی از وحدت زناشویی و ازدواج است. این ایده ها باعث برند شدن یک تالار می شوند.

معماری تالار لندن
معماری تالار شهر لندن یکی از پروژه های سمبلیک پایتخت انگلستان است که نشان دهنده شفافیت فرایند دموکراسی و قابلیت معماری پایدار در ساختمان عمومی است. ریز فضاهای معماری تالار لندن عبارتند از سالن مجلس، اتاق های کمیته، تسهیلات عمومی، دفاتر اداری شهرداری، اعضای مجمع مجلس، کابینه شهردار و کارکنان پشتیبانی است؛ کل مساحت زیربنا ۱۲۰۰۰ مترمربع در ده طبقه است. فاستر و شرکا طرح معماری تالار لندن پیشنهاد دادند که بی باکی و بی پروایی فنآوری عصر معاصر و پاسخگویی به نیاز صرفه جویی انرژی در ساختمان عمومی است.

اصول و ضوابط معماری تالار
در اصول و ضوابط معماری تالار بایستی مکان در نظر گرفته شود زیرا طراحی در مکانی جذاب و دلفریب برای تالار عروسی می تواند سایر تصمیم گیری های جشن عروسی از منوی غذا تا لباس تحت تاثیر قرار دهد. انتخاب یک تالار که نزدیک محل زندگی باشد از خستگی و استرس عروس و داماد عزیز می کاهد. ساکنین شرق تهران می توانند باغ تالار در شرق تهران را برگزینند. همچنین در طراحی معماری تالار، سایت آکونیک محیط جذابی برای نمایش احساسات شخصی است. در تاریخ معماری تالار از‌ ساختمان عمومی یادمانی گرفته تا کلیساهای دنج و صمیمی، فضاهای داخلی تالار عروسی بایستی بسیار گیرا باشند. به طور مثال یکی ار تالارهای معروف جهان تالار شهر سانفرانسیسکوست که توسط معمار آرتور بروان طراحی شده است؛ مشخصه معماری روتوندای بزرگی با گنبدی به ارتفاع ۳۰۷ متر است. نورپردازی و تزئینات دیوار در اصول و ضوابط معماری تالار بسیار مهم است. جزئیات معماری بسیاری بایستی در معماری تالار در نظر گرفته شود. جزئیاتی مثل کاربرد هنر مینیاتور در دیوار ها و اجزای دکوراسیون باعث خلق یک تالار فوق العاده می شود.

معماری تالار های برتر ایران
معماری تالار در معماری سنتی ایران، با تزییناتی نظیر گچ بری، آینه کاری، نقاشی روی گچ، مقرنس و با نقاشی بر روی چوب آراسته می شدند. از آن جمله اند تالار سلام در کاخ گلستان و تالار اشرف که فضاهایی با تزیینات زیبا در تضاد با معماری ساده سنتی خانه های ایرانی است. در معماری سنتی ایرانی تمامی اتاق ها و فضاها به ویژه ایوان و تالار پیرامون فضای بازی سازماندهی شدند.

محل امپراطوری در تالار عروسی
برای طراحی تالار عروسی اولین گزینه انتخاب یک محل مناسب در جای مناسب است. اگر قرار بر طراحی تالار باغ است، باید باغی در خور بهترین شب زندگی انسان ها انتخاب نمایید. قرار نیست زوج ها برای ساختن شب رویایی خود به 50 کیلومتر خارج از شهر بروید تا ایده شما را در طراحی تالار عروسی ببینند. برای انتخاب تالار و طراحی تالار انتخاب یک فضای مناسب اولین برگ برنده شما است. باغ تالار در شرق تهران و بهترین تالار ها در تهران مناسب تر برای ساکنین شهر تهران می باشد. بسته به هزینه اولیه خود باید یک محل مناسب در شهر را انتخاب نمایید. پس در درجه اول برای طراحی تالار و ساخت امپراطوری خود یک لوکیشن مناسب انتخاب نمایید.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۵:۰۷ توسط:admin موضوع: نظرات (0)